close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

קניתם רכב? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת

מערכת שורשיז שבט, תשעו27/01/2016

רכישת רכב היא אחת ההוצאות החשובות ביותר עבור התא המשפחתי. אחרי שהשוויתם בין דגמים וביצעתם העברת בעלות לפי החוק, הנה עוד כמה דברים שכדאי לדאוג להם

תגיות:

רכב פרטי מעניק שורה ארוכה של יתרונות עבור הורים ובעלי משפחות. בעזרת הרכב הפרטי ניתן להתנייד בקלות, למנוע את התלות בתחבורה ציבורית וגם לשמור על גמישות בטיולים עם הילדים. הרכב הוא אחת ההוצאות החשובות עבור התא המשפחתי ולא פשוט למצוא אותו. מעבר לכך, מי שקונה רכב צריך לעשות העברת בעלות מסודרת ולהכיר את הוראות החוק. רק לאחר מכן הוא יכול להתפנות לשאר הנושאים ולשים לב לדברים החשובים.

מה ההבדל בין ביטוח חובה וביטוח מקיף?

קודם כל, אסור לנהוג על רכב בלי ביטוח חובה. פקודת הרכב המנועי בישראל מחייבת רכישת ביטוח שנועד לכסות

נזקי גוף. הכיסוי הוא בגין נזקי גוף של הנוסעים בכלי הרכב המבוטח ושל הולכי הרגל שנפגעו עקב השימוש בו. אם חלילה מתרחשת תאונת דרכים, הכיסוי הביטוחי כולל את כל ההוצאות הרפואיות, פיצוי בגין אובדן השתכרות ופיצוי בגין כאב וסבל.

לצד ביטוח חובה קיימת גם אפשרות לרכישת ביטוח רכב רכוש. כאן מדובר בעיקר על ביטוח מקיף וביטוח צד ג'. המאפיין המשותף לשניהם הוא כיסוי לנזקי רכוש בלבד, אך ההבדל הוא שביטוח מקיף מדובר על כיסוי לנזקי רכוש שנגרמו לרכב המבוטח, בעוד בביטוח צד ג' הכיסוי הוא לנזקים שנגרמו לצד ג' בלבד. הפוליסות לביטוח מקיף מבוססות על התקנות ולחברת הביטוח מותר לבצע שינויים לטובת המבוטח בלבד. כדאי לדעת את זה כשבוחרים חברת ביטוח ולשים לב לגובה הפרמייה, למדיניות ניהול התביעות ולמספר התשלומים שאותם החברה מאפשרת.

איך חוסכים בהוצאות התחזוקה?

עלויות הביטוח הן רק חלק קטן מסל ההוצאות שבו צריכה לשאת משפחה עם רכב פרטי. יש להביא בחשבון את הוצאות הדלק, התחזוקה והתיקונים. רצוי לבצע טיפולים תקופתיים לפי הנחיות היצרן ולתת עדיפות למוסכים מורשים. כדאי להשתמש רק בחלקי חילוף מקוריים במקרה של תקלה ולעקוב אחר נוריות החיווי המופיעות על גבי לוח השעונים. רצוי להתייעץ עם מכונאים ואנשי מקצוע בכל מקרה של התלבטות, ובשום פנים ואופן לא להתעלם מבעיות מכאניות שעלולות לפגוע בבטיחות הנוסעים.

ניתן לחסוך בהוצאות הדלק אם מקפידים על לחץ אוויר תקני בצמיגים ועל נסיעה במהירות המותרת. יש להימנע מהאצות פזיזות ולתדלק את הרכב עוד לפני שנדלקת הנורה. תדלוק של הרכב ברבע מיכל מונע נזקים מכאניים ומסייע לשמירה על איכות הסביבה. במקביל, כדאי לנצל שבתות וחגים כדי לתת לרכב לנוח, אך אסור להשאיר אותו לא מונע למשך יותר ממספר ימים ברצף. הנעה של הרכב תטעין את המצבר ותחסוך בהוצאות על החלפת מערכת החשמל או הרכיבים הרלוונטיים.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה